Digitale hjælpemidler kan give dig værdifuld indsigt i din egen forretning

0
48
Software

Sponsoreret indhold

Digitale løsninger kan synes langt væk fra en håndværkers kernearbejde. Men ikke desto mindre er der stor værdi at hente i moderne teknologi – når det vel at mærke er de rigtige redskaber, du bruger. 

I dag findes der således løsninger til tidsbesparende sagsstyring, kvalitetssikring og tidsregistrering m.m., der er så smarte og brugervenlige, at du og dine kolleger kan betjene dem med et enkelt tryk. Derfor er brugen af apps ikke længere forbeholdt kæmpestore virksomheder, men kan også give mindre firmaer enormt stor værdi, da de fjerne alt det trivielle papirarbejde, som er nødvendigt for at administrere en hvilken som helst håndværkerforretning i dag.

Udviklet til forholdene i de danske håndværkerfag

De værktøjer, der er tilgængelige på markedet fra danske udvikler som for eksempel Apacta, er udviklet særligt til håndværkere. Derfor har du ikke adgang til alt muligt, du ikke skal bruge. Og du har endda også mulighed for at definere de arbejdsprocesser, du bruger i dit daglige arbejde – og så sætter udviklerne en personlig app op for dig, som passer 100 % til de arbejdsgange, I har i dit firma. Og det kan være alt lige fra arbejdsgange vedrørende tidsregistrering, fakturering, kvalitetssikring, dokumentation og økonomistyring osv. 

Et særligt godt eksempel er processen om kvalitetssikring. Her det efterhånden meget let at bruge mobilen til at tage et hurtigt billede ud i felten – og så bliver det automatisk hæftet på den pågældende sag inde i systemet, så det er let tilgængeligt for alle, der arbejder på den samme opgave. Der gælder også dem, der måske sidder derhjemme på kontoret og styrer økonomien. 

Brug af relevant data gør din forretning endnu bedre med det samme

Det kan lyde som om, at det hele kræver stor indsigt i moderne it-teknologi, Men det er faktisk ikke tilfældet. For hos virksomheden Apacta, der er en af udviklerne af de nye apps til håndværkere, ved de, hvor altafgørende brugervenligheden er. Hvis ikke det er let at bruge systemet, er der stor risiko for, at det ikke bliver taget i brug, og derfor er deres app udviklet i tæt samarbejde med håndværkere inden for hver deres felt, så det bliver så værdifuldt og problemfrit som overhovedet muligt at tage redskabet i brug og få værdi og arbejdsglæde ud af det med øjeblikkelig virkning. 

Et godt digitalt redskab til håndværkere er nemlig ét, der ikke kræver, at man lægger sine vante arbejdsgange om – men derimod ét, der passer til den måde, du arbejder på i forvejen. Og det er efterhånden muligt at få, uden at det koster en bondegård. For den digitale løsning kan betales månedligt via abonnement for et temmelig lille beløb. Og det er nærmest ingenting i forhold til, hvor mange penge en digital løsning giver mulighed for at spare, når man alene tænker på, hvor meget tid der plejer at gå med manuel administration.

Derfor er systemer og apps også vejen frem, hvis du vil holde dig til i konkurrencen om kunderne på den lange bane.